Edukacja społeczna

Ka?dy z nas jest wa?ny!

Ka?dy z nas jest wa?ny! to ?wiczenie umo?liwiaj?ce wzajemne poznanie si? i dostrzeganie zalet innych ludzi.

Zasady

Nauczyciel rozdaje (w wersji zdalnej wysy?a, np. w formie quizu albo w edytorze tekstu, gdzie ucze? wype?nia i prac? odsy?a) kart? z rozpocz?tymi zdaniami. Zadaniem uczniów jest uzupe?nienie ka?dego zdania imieniem kole?anki lub kolegi, którzy najbardziej pasuj? do podanego opisu. Nauczyciel prosi, aby dzieci chocia? raz u?y?y imienia ka?dej osoby z klasy.

Poni?ej propozycje zda?, które mo?na wykorzysta? w tym ?wiczeniu (zdania nale?y dostosowa? i modyfikowa? tak, aby ka?de dziecko otrzyma?o swój tytu?):

  1. Najwi?ksze poczucie humoru ma ……………………………
  2. Najfajniejsze zabawy wymy?la ……………………………
  3. Naj?adniej recytuje wiersze ……………………………
  4. Zawsze mo?na polega? na ……………………………
  5. Najciekawsze pomys?y podczas pracy w grupie ma ……………………………
  6. Zawsze ch?tnie pomaga innym ……………………………
  7. Naj?adniej maluje ……………………………
  8. Najciekawiej opowiada……………………………
  9. Najstaranniej pisze ……………………………
  10. Zeszyty naj?adniej prowadzi ……………………………
  11. Najbardziej dociekliwy/dociekliwa jest ……………………………
  12. Najbardziej wysportowany/wysportowana jest ……………………………
  13. Najbardziej kole?e?ska osoba to ……………………………
  14. Zawsze prawdomówna/prawdomówny jest ……………………………
  15. Najlepiej trafia do celu ……………………………
  16. Najbardziej zdyscyplinowana osoba to ……………………………
  17. Najszybciej biega ……………………………
  18. Sprawiedliwie rozstrzyga spory ……………………………
  19. Najbardziej punktualna/ punktualny jest ……………………………
  20. Najlepsz? dy?urn?/ najlepszym dy?urnym jest ……………………………
  21. Naj?adniej ?piewa ……………………………
  22.  Potrafi gra? na instrumencie ……………………………
  23. Naj?adniej ta?czy ……………………………
  24. Zna si? na modzie ……………………………
  25. Zawsze dostrzega potrzeby innych ……………………………
  26. Najciekawsze historie wymy?la ……………………………
  27. Najwi?cej bramek strzela ……………………………
  28. Najpi?kniejszy u?miech ma ……………………………
  29. Najlepiej potrafi pocieszy? ……………………………
  30. ?wietnie p?ywa ……………………………

Mo?na równie? wydrukowa? wszystkie zdania i nie wszystkie musz? zosta? uzupe?nione, wi?ksza swoboda i wybór. Poni?ej mo?ecie pobra? ju? gotow? list? (pami?tajcie o druku dwustronnym).

Analiza

Oczywi?cie, nauczyciel sam musi zliczy? poszczególne g?osy i mi w tym pomog?a tabelka, któr? równie? mo?ecie pobra?.

Imi?1234
Zosia+   
Kasia  + 

Je?eli kto? w zdaniu pierwszym zapisa? imi? Zosia wstawiam plus, kropeczk? lub kreseczk? i tak robi? z ka?dym zdaniem. Po zanotowaniu wyników z wszystkich formularzy, widz? jasno, w którym (przy którym) zdaniu jest najwi?cej g?osów.

Wyniki

Po zliczeniu poszczególnych g?osów, wypisuj? dyplomy dla uczniów z otrzymanym tytu?em i og?aszam klasowe werdykty, podkre?laj?c, ?e wp?yw na wyniki mia?y g?osy rówie?ników. Dyplomów niestety nie wr?cz? osobi?cie, ale mo?na je wys?a? poczt? lub e-mailem, b?d? aplikacj?, na której obecnie z uczniami pracuj? MS Teams poprzez chata). Wyniki równie? og?osz? poprzez spotkanie online z uczniami.

Dyplomy mo?ecie pobra? – w PDF lub w edytorze tekstu (natomiast pracowa?am na WORD 2003 – do?? stara wersja, wi?c nie wiem, jak b?dzie si? to u Was otwiera?o).

Czcionki, które u?y?am podczas tworzenia dyplomów:

ChinquiFont, Bajareczka, MC Sweetie Hearts

Je?eli jakiego? dyplomu b?dziecie potrzebowa? to dajcie zna?!

Jeszcze wieczorem postaram si? doda? wpis na temat zdalnego DNIA DZIECKA!

Do zobaczenia!

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *