
Ka?dy z nas jest wa?ny!
Ka?dy z nas jest wa?ny! to ?wiczenie umo?liwiaj?ce wzajemne poznanie si? i dostrzeganie zalet innych ludzi.
Zasady
Nauczyciel rozdaje (w wersji zdalnej wysy?a, np. w formie quizu albo w edytorze tekstu, gdzie ucze? wype?nia i prac? odsy?a) kart? z rozpocz?tymi zdaniami. Zadaniem uczniów jest uzupe?nienie ka?dego zdania imieniem kole?anki lub kolegi, którzy najbardziej pasuj? do podanego opisu. Nauczyciel prosi, aby dzieci chocia? raz u?y?y imienia ka?dej osoby z klasy.
Poni?ej propozycje zda?, które mo?na wykorzysta? w tym ?wiczeniu (zdania nale?y dostosowa? i modyfikowa? tak, aby ka?de dziecko otrzyma?o swój tytu?):
- Najwi?ksze poczucie humoru ma ……………………………
- Najfajniejsze zabawy wymy?la ……………………………
- Naj?adniej recytuje wiersze ……………………………
- Zawsze mo?na polega? na ……………………………
- Najciekawsze pomys?y podczas pracy w grupie ma ……………………………
- Zawsze ch?tnie pomaga innym ……………………………
- Naj?adniej maluje ……………………………
- Najciekawiej opowiada……………………………
- Najstaranniej pisze ……………………………
- Zeszyty naj?adniej prowadzi ……………………………
- Najbardziej dociekliwy/dociekliwa jest ……………………………
- Najbardziej wysportowany/wysportowana jest ……………………………
- Najbardziej kole?e?ska osoba to ……………………………
- Zawsze prawdomówna/prawdomówny jest ……………………………
- Najlepiej trafia do celu ……………………………
- Najbardziej zdyscyplinowana osoba to ……………………………
- Najszybciej biega ……………………………
- Sprawiedliwie rozstrzyga spory ……………………………
- Najbardziej punktualna/ punktualny jest ……………………………
- Najlepsz? dy?urn?/ najlepszym dy?urnym jest ……………………………
- Naj?adniej ?piewa ……………………………
- Potrafi gra? na instrumencie ……………………………
- Naj?adniej ta?czy ……………………………
- Zna si? na modzie ……………………………
- Zawsze dostrzega potrzeby innych ……………………………
- Najciekawsze historie wymy?la ……………………………
- Najwi?cej bramek strzela ……………………………
- Najpi?kniejszy u?miech ma ……………………………
- Najlepiej potrafi pocieszy? ……………………………
- ?wietnie p?ywa ……………………………
Mo?na równie? wydrukowa? wszystkie zdania i nie wszystkie musz? zosta? uzupe?nione, wi?ksza swoboda i wybór. Poni?ej mo?ecie pobra? ju? gotow? list? (pami?tajcie o druku dwustronnym).
Analiza
Oczywi?cie, nauczyciel sam musi zliczy? poszczególne g?osy i mi w tym pomog?a tabelka, któr? równie? mo?ecie pobra?.
Imi? | 1 | 2 | 3 | 4 |
Zosia | + | |||
Kasia | + |
Je?eli kto? w zdaniu pierwszym zapisa? imi? Zosia wstawiam plus, kropeczk? lub kreseczk? i tak robi? z ka?dym zdaniem. Po zanotowaniu wyników z wszystkich formularzy, widz? jasno, w którym (przy którym) zdaniu jest najwi?cej g?osów.
Wyniki
Po zliczeniu poszczególnych g?osów, wypisuj? dyplomy dla uczniów z otrzymanym tytu?em i og?aszam klasowe werdykty, podkre?laj?c, ?e wp?yw na wyniki mia?y g?osy rówie?ników. Dyplomów niestety nie wr?cz? osobi?cie, ale mo?na je wys?a? poczt? lub e-mailem, b?d? aplikacj?, na której obecnie z uczniami pracuj? MS Teams poprzez chata). Wyniki równie? og?osz? poprzez spotkanie online z uczniami.
Dyplomy mo?ecie pobra? – w PDF lub w edytorze tekstu (natomiast pracowa?am na WORD 2003 – do?? stara wersja, wi?c nie wiem, jak b?dzie si? to u Was otwiera?o).
Czcionki, które u?y?am podczas tworzenia dyplomów:
ChinquiFont, Bajareczka, MC Sweetie Hearts
Je?eli jakiego? dyplomu b?dziecie potrzebowa? to dajcie zna?!
Jeszcze wieczorem postaram si? doda? wpis na temat zdalnego DNIA DZIECKA!
Do zobaczenia!


Jeden komentarz
Pingback: